Teknisk SEO bør aldri undervurderes

Advarsel! Nerdete, men gunstig materiale på vei!

Google stiller strenge krav til responstiden til webserverne samt kapasiteten, og det er nettopp derfor man ikke skal ignorere den tekniske delen av SEO. Faktisk brukes opptil 200 forskjellige innholds-, tekniske og koblingsrelaterte parametere for å bedømme innholdet på nettstedet ditt.

Google anser et nettsted som en helhet, og derfor kan en halvhjertet implementering av de tekniske parametrene ødelegge selv det mest forseggjorte nettstedet. Unnlatelse av å prestere optimalt på et enkelt punkt kan ha alvorlige konsekvenser for bedriftens synlighet på nettet, samt resultere i negative resultater for visningen på Google.

Hva er teknisk SEO?

Teknisk SEO kan defineres som det arbeidet som utføres på et nettsted i forbindelse med koding. For de som holder tungen rett i munnen kan vi nedenfor nevne konkrete eksempler for riktig bruk av koder, for eksempel Canonical URL Tag, Schema.org Tags. I motsetning til den delen av SEO som er basert på språket, handler teknisk SEO om teknikken som gjør nettstedet ditt enkelt for Google å dekode og så raskt som mulig.

Google evaluerer nettstedet ditt med kritiske SEO-briller ved å sende GoogleBot forbi siden din, der den gjennomsøker (scanner) nettstedet ved å følge lenkene den møter underveis. Mens GoogleBot gjennomsøker, tar den en kopi av nettstedets koding samt tekster og lagrer den i databasen. Basert på dette, prøver Google å forstå innholdet på nettstedet ditt og den hierarkiske strukturen.

Selvfølgelig er det mye mer med teknisk SEO enn denne korte forklaringen.

Hva skal jeg holde et øye med?

Nå er det slik at nettsteder har en komplekst struktur som består av mange forskjellige komponenter og funksjoner, som du sannsynligvis allerede er klar over hvis du har et eget nettsted. Dette betyr selvfølgelig også at det er mange tekniske SEO-parametere å holde styr på, inkludert følgende:

  • Lastehastighet
  • Mobilvennlig nettsidesign
  • Kvaliteten på kodene
  • Evnen til å presentere innholdet
  • Innholdsoptimalisering
  • Koblinger og lenkebygging
  • H1-, H2- og H3-tagger er fylt ut
  • WWW og / eller Https henviser til samme versjon
  • Alle tittelkoder og metabeskrivelser er fylt ut
  • Formater og URL-navn
  Hva er Lokal SEO – Og hvorfor er det en god idé?

Hvis du er i tvil om du har riktig teknisk oppsett på nettstedet ditt, kan vi i CNH Media hjelpe deg med å identifisere tekniske problemer og implementere forbedringer på nettstedet ditt.

Hvis du ønsker å få en fullstendig og gratis SEO-analyse av nettstedet ditt fra et SEO byrå med erfaring, fyll ut kontaktskjemaet nedenfor.