Nye verktøy for responsive søkeannonser fra Google!
Responsive annonser – nå med to nye fordeler
Google har kunngjort at de introduserer to nye verktøy for responsive søkeannonser, og som et kirsebæret på toppen av kaken – du kan konfigurere denne typen annonser med Google Ads API, mobilappen deres og Google Editor, noe vi har bedt om lenge!
Det at du nå kan forberede alt i Google Editor, vil dette gjøre arbeidet mye enklere. Ettersom oppsettet kan fullføres mye raskere, og det vil være enklere å gjøre flere endringer og rettelser samtidig.
Hva kan de nye verktøyene faktisk gjøre?
Det første verktøyet vi kan se frem til å jobbe med er “Performance column” som:
- Identifiserer nøyaktig hvilke kampanjer som gir flest resultater i annonsegrupper med høyt volum.
- Forbedrer de med «lave» rangeringer.
- Bevarer de med «god» ytelse.
- Etterligner de med den «beste» ytelsen.
Det andre verktøyet er “Google Ads Annonce Variationer”, som nå støtter annonsører til å utføre sine egne tester av annonsetekster med responsive søkeannonser – noe som tidligere bare kunne gjøres av Google sin maskinlæring.
Responsive annonser kontra vanlige søkeannonser
De to nye verktøyene vil definitivt gjøre det enklere å jobbe med responsive søkeannonser. Derimot, hos CNH Media har vi ennå ikke sett denne funksjonen slå vanlige søkeannonser når det gjelder konverteringer i våre Google Ads.
Dette betyr ikke at annonseformatet blir ubemerket i våre øyne, fordi det finnes minst ett punkt der de slår de vanlige søkeannonsene. Responsive søkeannonser har en høyere klikkfrekvens. Klikkfrekvensen (CTR) er prosentandelen Google-brukere som ser annonsen din og faktisk velger å klikke på den.
Hvis Google fortsetter å introdusere oss for nye forbedringer og verktøy, vil annonseformatet være et ekstremt nyttig verktøy som definitivt må utforskes enda mer!