Gode Call-Only Ads Nyheter!

Ny utforming av Google Ads Call-Only-annonser

Bedrifter som bruker anropsannonser kan etter Google sin oppdatering øke antall konverteringer samt redusere klikkostnadene. Synes du det høres for bra ut til å være sant? Da anbefaler vi deg å lese denne artikkelen!

Først og fremst er det aktuelle annonseformatet preget av å ha et mål i tankene, og det er å få brukerne til å ringe annonsøren, slik som også navnet avslører. Derfor vises anropsannonser kun på enheter som faktisk kan trykke på telefonnummeret direkte i annonsen og deretter ringe. Denne typen annonser koster penger når du klikker på ringeknappen eller en av overskriftene, og prisen som betales er det budet som annonsøren har lagt til på kampanjen.

Nye endringer i Google annonsene

September-oppdateringen er en overraskende enkel endring med overraskende positive resultater! Google har ganske enkelt endret overskriftene i annonsene sine. Overskriften blir litt mindre og er nå i stedet under selve telefonnummeret, som er enkelt og raskt å finne.

Google rapporterer at annonsører har sett en økning i samtaler på opptil 14%, samt en nedgang i det totale antallet klikk på sine annonser – og dermed også en nedgang i kostnadene på 8% med de nye Call-Only-annonsene. Så det er i det minste gode nyheter! Overgangen er automatisk slik at du ikke trenger å gjøre noe, Google oppdaterer annonseformatet til det nye designet for deg.

Få mest mulig ut av Google Ads med CNH Media – Vi hjelper deg med relevant trafikk og henvendelser, slik at du kan få mer ut av pengene du investerer i annonsene dine.

  Er hjemmesiden din SSL-sertifisert - eller mister du 60% av alle besøkende?