Går du helt rundt av Google sine ideer?

Google sitt karusellformat for tekstannonser

En idé på Google sitt tegnebrett er å lage et “karusell”-format for tekstbaserte annonser på mobilenheter. Spesielt betyr dette at brukeren vil ha muligheten til å bla fra venstre mot høyre i stedet for opp og ned i de betalte annonsene.

Umiddelbart vil dette gi rom for å vise enda flere annonser enn bare de nåværende fire som vises øverst på første side. Google har så langt hatt stor suksess med dette formatet gjennom Google Shopping.

… Men er det lurt å bruke dette formatet til tekstannonser?

Folk er visuelt orientert, så det er langt fra sikkert at tekstannonser som kan sveipes, vil være like populære og vellykkede som Google Shopping viste seg å være. Bortsett fra denne bekymringen, kan annonseformatet være til nytte for både annonsøren og brukeren. Med “karusellen” vil annonsene vises høyt oppe på siden, noe som betyr at annonser som tidligere har vært lenger nede, vil være lettere tilgjengelig for forbrukerne. Dette betyr at det vil være en enorm gevinst for oss som annonsører!

I tillegg kan man forestille seg at brukeren vil sitte med en følelse av at de fremdeles ser på toppresultatene i stedet for å bla nedover og se de “mindre relevante” annonsene.

Google, som alltid, leverer forbedringer i sitt produkt som brukerne kan glede seg over, og samtidig bidra til å øke fordelene med sine søk. Noe som er veldig positivt!

Noe du lurte på i forhold til dette eller annet? Få en gratis gjennomgang av Google Ads-kontoen din. Fyll ut skjemaet nedenfor.

  Hvilke produkter kjøper kundene når de klikker seg inn på din annonse?
Meny