Advanced Matching: Dypere innsikt i Facebook-annonser og flere konverteringer

Facebook sin Advanced Matching gir mer korrekt sporing av annonsene dine

Advanced Matching fra Facebook Pixel er et analyseverktøy som Facebook-annonsører kan ha stor nytte av. Dette hvis de har et nettsted som genererer de endelige konverteringene.

Ved å bruke Advanced Matching kan du måle effektiviteten av Facebook-annonseringen din, slik at du kan forstå handlingene de besøkende har på nettstedet ditt. Du kan ta den kunnskapen med deg videre i optimaliseringene dine, slik at du kan få enda bedre resultater og dermed øke effektiviteten til annonsene dine.

Hvem vil ikke ha mer effektive annonser?

Med Advanced Matching er det mulig å sende hash-krypterte kundeidentifikasjoner sammen med pikselhendelsene, noe som kan bidra til flere konverteringer mens du når ut til flere mennesker.

Vi beklager så mye, dette ble kanskje litt teknisk.

Hva får du ut av å bruke Advanced Matching?

1. Øk antall tilskrevne konverteringer

Hvis du annonserer på Facebook, kan noen av de besøkende fra nettstedet ditt mest sannsynlig bli matchet med folk på Facebook. Dersom du da bruker Advanced Match, gir du Facebook muligheten til å matche konverteringer fra nettstedet ditt til personer på Facebook.

Hvis du vet hvilke annonser, målgrupper osv. som skaper konverteringer, kan du dermed få en bedre forståelse av konverteringseffekten av annonsene dine, og derav få et mye bedre optimaliseringsgrunnlag.

2. Få en mer spesifikk målgruppe

Det er ikke kun konverteringer som Facebook er i stand til å matche. De som besøker nettstedet kan også matches med de på Facebook. Når Facebook mottar mer data om hvem som besøker nettstedet ditt, kan din målgruppe bli enda mer spesifikk.

  Få mange flere kunder med konverteringssporing

3. Senk prisen pr. konvertering

Med dypere innsikt i annonseringer blir det lettere å forbedre kampanjene dine slik at det blir flere konverteringer. Det blir da mer effektivt fordi det blir lettere å identifisere og levere annonser til de “riktige” personene. Selvfølgelig gir dette også en lavere konverteringspris – et stort pluss i boka vår!

To måter du kan bruke Advanced Matching på

Det er finnes både en manuell og en automatisk versjon av Advanced Matching. Men vi vil være ærlige med deg .. Med mindre du er en ekspert i nettstedsutvikling og koding, eller har noen i bedriften som er det, bør du sannsynligvis bare bruke den automatiske versjonen.

Hvis du bestemmer deg for å prøve den automatiske versjonen, må du sørge for at nettstedet ditt inneholder kontaktskjemaer der de besøkende kan skrive inn relevant informasjon som e-post, navn og postnummer. Informasjon som deretter kan brukes av Facebook for å matche personer på plattformen deres.

Trenger du en hjelpende hånd? Fyll ut kontaktskjemaet vårt nedenfor!