Få mer ut av Facebook med Lead Ads

Går du glipp av potensielle kunder gjennom Facebook?

Tidligere var den tradisjonelle prosedyren å lede brukeren til en landingsside der de kunne fylle ut skjemaet du oppfordret dem til å gjøre via annonsen din. Med Lead Ads kan prosessen nå bli enda bedre – både for deg og brukeren! Gjennom en Lead-annonse på Facebook kan du generere leads direkte i annonsen din uten å lede den potensielle kjøperen bort fra Facebook og inn på en ny side.

Det er langt fra alle som er interessert i å forlate Facebook-siden for å fylle ut et skjema, spesielt hvis de akkurat har blitt kjent med virksomheten din. Med Facebook Lead Ads kan brukeren forbli værende på Facebook og fylle ut skjemaet ditt uten å bli omdirigert til en annen nettside. Dette øker sannsynligheten for at kunden faktisk kommer til å utføre den ønskede handlingen. Med andre ord gjør du det raskere og enklere for brukeren gjennom Lead Ads.

Hvordan fungerer Lead Ads på Facebook?

Denne typen markedsføring er veldig lik andre betalte annonser. Du kan for eksempel tilpasse målgruppe og budsjett slik at annonsen din vises for riktige personer. Facebook bruker deretter informasjonen du har skrevet inn for å vise annonsen din til potensielle kunder.

I brukerens nyhetsfeed vil annonsen din se ut som et organisk Facebook-innlegg, men vil bli kategorisert som et sponset innlegg, som står øverst i innlegget.

La oss si at du vil markedsføre et nytt produkt. Her kan du muligens tilby en rabattkode som kan brukes. Slik det vanligvis fungerer, må brukeren fylle ut sin personlige informasjon for å motta denne koden.

  Advanced Matching: Dypere innsikt i Facebook-annonser og flere konverteringer

Når brukeren klikker på CTA-en din (Call to action), fyller Facebook automatisk ut informasjonen og kunden mottar rabattkoden enten pr. e-post eller via Facebooks app. Kunden din mottar en rabattkode, og du har nå en potensiell kunde for virksomheten din.

4 fordeler med Leads Ads

Vi tar deg med videre og fokuserer nærmere inn på 4 fordeler med Leads Ads:

  • Færre klikk: Med Facebook Lead Ads unngår du å henvise brukere til en ny landingsside. Siden det ikke er behov for å bytte til og fra Facebook-plattformen, er det større sjanse for å få flere konverteringer.
  • Autofyll: Brukeren trenger ikke bruke tid og krefter på å fylle ut skjemaet ditt med sin informasjon, ettersom Facebook automatisk samler inn dataene som skal brukes.
  • Mobilvennlig: Facebook-appen er allerede konfigurert for mobil, noe som
    betyr at annonsene dine også blir det. Uansett hvilken enhet annonsen din vises på, vil brukeren kunne fylle ut skjemaet ditt.
  • Målretting: Det er god mulighet til å lage målrettet segmentering som demografi, interesseområder osv. Leads`ene du får fra Facebook-annonsene dine vil derfor være høyt kvalifiserte for ditt produkt og/eller din tjeneste.

Hva gjør du etter konvertering av potensielle kunder?

Med en vellykket Facebook Lead Ads-kampanje kan man forvente å få mange konverteringer. Men hva gjør du med all informasjonen du har mottatt?

Først og fremst må du levere det som ble lovet. Hvis skjemaet fylles ut fordi brukeren forventer å motta en rabattkode, må dette være det første de mottar. Du kan da begynne å ‘varme’ kunden, eventuelt be om tilbakemelding eller andre tiltak som er ment for å få dem til å bruke tjenesten din og/eller kjøpe produktet ditt.

  "Skal du bruke Google Ads eller skal du bruke Facebook Ads?” - dette er det store spørsmålet

Trenger du profesjonell hjelp med Facebook Lead Ads? Vi kan gi deg en gratis gjennomgang av Facebook-kontoen din. Fyll ut kontaktskjemaet nedenfor.