Har du et spørsmål til CNH Media?
Her finner du svar på spørsmål som kundene våre ofte stiller. Finner du ikke svar på det du lurer på, er du selvsagt velkommen til å kontakte oss. Vi vil gjøre alt vi kan for å besvare dine spørsmål.
Her finner du svar på spørsmål som kundene våre ofte stiller. Finner du ikke svar på det du lurer på, er du selvsagt velkommen til å kontakte oss. Vi vil gjøre alt vi kan for å besvare dine spørsmål.
Som utgangspunkt settes det av to uker til å utvikle en ny konto under forutsetning av at vi har fått nødvendige adgang og informasjon i forhold til oppsettet. Likevel må vi gjøre oppmerksom på at det er mulig at kontoen kan være klar både før eller senere enn de to ukene, avhengig av størrelsen på kontoen.
Det er dessverre ikke et enkelt svar på dette spørsmålet. Vi har erfaring med kunder som får merkbare resultater nærmest med det samme, men vi opplever også at det kan gå et par måneder før man har kommet inn på rett spor og resultatene begynner å vise seg.
Det er viktig å huske at resultatene av din Google-annonsering, samt tiden det tar å oppnå dem, i høy grad avhenger av bransjen din, ditt geografiske område, budsjettene dine, konkurransedyktigheten og ikke minst merkevaren din.
Er det sant? Uansett, det kan være flere årsaker!
Først og fremst kan ting ta tid. Akkurat hvor lang tid det tar, er vanskelig å vurdere. Men Rom ble som kjent heller ikke bygd på en dag. Gi det en sjanse og kom med all den konstruktive kritikken som du overhodet kan i forhold til søkeord, forståelse av merkevaren din, kunnskapen om kundene dine og annonsetekster, m.m.
Andre faktorer som kan spille inn når det handler om å tiltrekke seg nye kunder, kan være om det er gunstige kontaktmuligheter og de rette landingssidene og ikke minst en holistisk hjemmeside som jo er så populært når det gjelder innholdet rent visuelt og ikke minst teknisk(SEO). Kort sagt, til syvende og sist er det din hjemmeside som skal få folk til å konvertere. Det vi hjelper til med er å få dem fram til din hjemmeside.
Avslutningsvis tar vi med at det ikke er noen hemmelighet at et større budsjett bidrar til raskere å samle inn data som jo er nøkkelen til å forstå hvor og når kundene kommer (forutsatt at det er satt opp sporing).
JA! Tillit og åpenhet er viktig for vårt samarbeid. Derfor får du selvfølgelig administratoradgang til din Google Ads-konto, din Analytics- og Tag Manager-konto, så sant du ønsker det. Og du eier alt selv.
Du har som nevnt rett til å foreta de endringene du ønsker på din konto, selv om det er viktig at vi samarbeider om tingene. Derfor anbefaler vi at du kontakter oss per e-post eller telefon og opplyser om de endringene du vurderer. På denne måten kan vi nemlig samarbeide og tilby vår profesjonelle rådgivning og samtidig få innsikt i hvorfor du vurderer å endre søkeord/tekster/landingssider/budsjett eller hva enn det måtte være.
Google trekker automatisk pengene som går til klikk fra din konto. Pengene trekkes som oftest én gang i måneden, men det kan også være andre betalingsdager/metoder som er satt opp for kontoen din. Dette kan du finne ut under “Fakturering og betaling/Billing & Payments” på din Google Ads-konto.
Se bildet under:
Det er også her du kan laste ned fakturaene direkte fra din Google Ads-konto.
Det er helt opp til den enkelte kunde. Noen foretrekker å motta våre rapporter med diagrammer, statistikker m.m., mens andre ønsker i stedet en telefonsamtale eller en forklarende e-post. Vi avklarer alltid dette spørsmålet helt i starten av samarbeidet.
Ønsker du en rapport, så gjør oss oppmerksom på det.
Du finner din kunde-ID på bildet under.
Vi har full forståelse for at det kan være vanskelig å overlate styringen til andre. Men vi tør nesten garantere at når du får rapporten over din Ads-konto, så er det verdt å ta sjansen – for ikke å snakke om at rapporten er helt gratis. Derfor har du ingenting å tape.
Vi har etter hvert gjort dette i noe år, og det siste vi ønsker er å “snyte” eller gjøre noe på andres konti uten deres tillatelse. Vi vil gjerne beholde vårt profesjonelle rykte! For ikke å snakke om at vi naturligvis foretrekker å bruke tiden på våre eksisterende kunder framfor å arbeide gratis.
Dessuten bør det nevnes at dere selvfølgelig til enhver tid kan fjerne vår administratoradgang etter at rapporten er ferdig.
Vi er svært klar over at vi befinner oss i en konkurransepreget bransje. Vi har stor tillit til kvaliteten på det arbeidet vi utfører og mener selv at vi er blant de beste på det vi gjør!
Som nevnt dyrker vi åpenhet og tillit. Hvis du befinner deg i denne situasjonen, så ta gjerne imot en rapport eller analyse fra et andet markedsføringsbyrå. Hvis vi finner ut noe vi ikke visste – og hvis vi kan forbedre din konto – så gjør vi det.
Vi setter stor pris på din ærlighet og gjør alt vi kan for å gi deg det samme igjen.
Hvis vi ser noe som bør forbedres, så gjør vi alltid kunden oppmerksom på dette fordi hjemmesiden er avgjørende for å få besøkende til rent faktisk å ta kontakt med virksomheten.
For mer dyptgående feedback og veiledning om din hjemmeside, bør du få utarbeidet en SEO-analyse.
Vi kan hjelpe til med små rettelser på hjemmesiden – under forutsetning av at vi har nødvendig adgang. Er det snakk om mer tidkrevende og komplisert arbeid, så avregner vi per påbegynte halvtime.
Hvorfor må dere ha administratoradgang til min hjemmeside for å gjøre endringer?
Uten administratorrettigheter kan vi rett og slett ikke foreta endringer på hjemmesiden. Vi vet av erfaring at det tar altfor mye tid å sende spesielle forklaringer og oppskrifter på hva som skal rettes/utføres på hjemmesiden. Det oppstår også oftere feil når sistnevnte metode benyttes.
Call-Tracking er sporing på ditt telefonnummer. Vi bruker det for å samle inn data om hva som får telefonen din til å ringe – både online og offline.
Når vi installerer Call-Tracking på din hjemmeside, gjør en funksjon at ditt nåværende telefonnummer byttes ut med et ”viderekoblingsnummer” som, så å si, blir lagt oppå ditt telefonnummer. MEN BARE TA DET ROLIG! De som ringer ditt telefonnummer, kommer fortsatt gjennom til deg.
Det vi bruker Call-Tracking til er for å spore hvor mange som ringer til deg gjennom Google Ads-annonsering – og ikke minst når de ringer til deg.
SEO står kort fortalt for Search Engine Optimization. I motsetning til Google Ads, er SEO organiske annonser i Google som du ikke betaler for. Vårt fokus er både på on-page SEO der vi ser gjennom siden din for å finne ut av bl.a. loadhastighet, sidetitler og content, men også på off-page SEO, der det er fokus på for eksempel linkbuilding.
Hvis det allerede er bygd opp et fundament der noen av de grunnleggende SEO-elementene er utarbeidet, vil du relativ raskt kunne se en virkning i forhold til dine plasseringer av søkeord og den trafikken som følger med. Men hvis det er en nystartet side, kan det være en mer langsom prosess, fordi Google først må lære å kjenne siden din, samtidig som du må ha skapt litt SEO-verdi på hjemmeside.
Men som tommelfingerregel kan du først regne med å se organiske resultater etter at det har gått 6-12 måneder. Til gjengjeld kan loadhastigheten din ofte merkes raskere – og den henger dessuten tett sammen med din kvalitetsscore på Google Ads.
Du mottar hver måned en rapport der vi gjennomgår dine plasseringer av diverse søkeord, samt de månedlige optimeringene som vi har foretatt. Dessuten legger vi stor vekt på åpenhet slik at du er med under hele prosessen og vet hvilke optimeringer vi foretar. I tillegg er vi nøye med tracking slik at du kan se hvor mange kontakter eller konverteringer vårt SEO-arbeid har gitt virksomheten din.
Det er svært varierende hva vi foretar av optimeringer. Vi utarbeider alltid en SEO-analyse der vi gjennomgår grunnleggende mangler på nettopp din hjemmeside. Deretter blir det utarbeidet en plan for SEO-prosessen der vi selvfølgelig tar tak i de kritiske tingene først slik at et grunnleggende SEO er på plass. Etterpå fokuserer vi på det som gir mest mening i forhold til din hjemmeside.
Med en betalt Facebook-annonsering kan du nå ut til målgruppen din nettopp der de befinner seg.
Facebook er en av de billigste og mest effektive marketing-kanalene du kan benytte. Du behøver ikke å være millionær for å oppnå raske og merkbare resultater. Det er i dag ca. 2,23 milliarder aktive brukere på plattformen hver måneden, så du kan regne med at målgruppen din også er å finne her.
Du kan bruke Facebook-annonsering uansett om du befinner deg på B2C- eller B2B- markedet. Der Facebook særlig skiller seg ut fra andre marketing-metoder, er deres svært spesifikke målretting. Facebook har i lang tid nemlig samlet inn masser av data om sine brukere, og denne gir annonsørene de største fordelene.
En annen grunn til at du bør annonsere på Facebook framfor bare å poste på din egen side, er fordi Facebook fra begynnelsen av 2018 endret sine algoritmer, noe som betyr at News Feed-algoritmen prioriterer innhold fra venner, familie og grupper foran sider som næringsdrivende står bak. Det betyr at du får større vansker med å nå ut til din målgruppe med organiske oppslag.
Vi poster ikke oppslag for deg på din Facebook-side. Facebook-annonsering skal nå ut til den ønskede målgruppen, der de befinner seg, dvs. på tvers av Facebook, Instagram, Audience Network og Messenger. Vi når ut til målgruppen på de app´er og hjemmesider som de bruker tiden sin på.
Betalingen til Facebook avhenger av om du har valgt “automatisk betaling” eller “manuell betaling” da du opprettet din første annonse.
Automatisk betaling: Facebook debiterer deg automatisk når du bruker et bestemt beløp, kalt din faktureringsgrense, og igjen på den månedlige faktureringsdatoen ved eventuelle ikke-betalte beløp. Det er slik du må betale hvis du bruker PayPal eller de fleste kreditt- og debetkort for å kjøpe annonser.
Manuel betaling: Her må du sette penger på kontoen din først. Deretter krever Facebook inn noen av disse pengene inntil til én gang om dagen mens du kjører annonser. Det er slik du betaler hvis du bruker en manuell betalingsmetode (f.eks. PayTM) for å kjøpe annonser. Du har ikke en faktureringsgrense ved manuelle betalinger.
Vi tror generelt at fire øyne er bedre enn to, og derfor får vi ofte to eller flere spesialister til å se på en konto med formål om å oppnå de beste resultatene. Derfor er det alltid en god idé å få et par nye øyne på en konto.
I forlengelsen av nettopp dette kan du oppleve at du snakker med forskjellige spesialister hos oss. Hvis vedkommende som du pleier å snakke med ikke er tilgjengelig, får du en annen spesialist i linjen. Dette påvirker på ingen måte din konto negativt – tvert imot!
Du kan alltid be om å få en ny kontaktperson hvis du ikke føler at deres personligheter passer sammen. Det behøver som utgangspunkt ikke være den samme personen du har kontakt med som til slutt oppretter og optimerer dine produkter.
For å si opp abonnementet ditt må du skrive en e-post til: bogholderi@cnh-media.no. For nærmere informasjon om akkurat din avtale, anbefaler vi at du leser gjennom de tilsendte salgs- og leveringsbetingelser enda en gang.
Det er svært individuelt hvilke behov våre kunder har. Derfor er det i utgangspunktet noe du avtaler med en av våre spesialister – enten i samtalen før samarbeidet begynner eller løpende, hvis behovet endrer seg. Noen ønsker en fast avtale hver måned, andre ringer når de har bruk for det. Det varierer. Vi er som regel løpende i kontakt med våre kunder via e-post eller telefon, men det er viktig at du er tydelig på dine ønsker og behov slik at vi får best kommunikasjon.