Nye verktøy for responsive søkeannonser fra Google!

Responsive annonser – nå med to nye fordeler

Google har kunngjort at de introduserer to nye verktøy for responsive søkeannonser, og som et kirsebæret på toppen av kaken – du kan konfigurere denne typen annonser med Google Ads API, mobilappen deres og Google Editor, noe vi har bedt om lenge!

Det at du nå kan forberede alt i Google Editor, vil dette gjøre arbeidet mye enklere. Ettersom oppsettet kan fullføres mye raskere, og det vil være enklere å gjøre flere endringer og rettelser samtidig.

Hva kan de nye verktøyene faktisk gjøre?

Det første verktøyet vi kan se frem til å jobbe med er “Performance column” som:

  1. Identifiserer nøyaktig hvilke kampanjer som gir flest resultater i annonsegrupper med høyt volum.
  2. Forbedrer de med «lave» rangeringer.
  3. Bevarer de med «god» ytelse.
  4. Etterligner de med den «beste» ytelsen.

Det andre verktøyet er “Google Ads Annonce Variationer”, som nå støtter annonsører til å utføre sine egne tester av annonsetekster med responsive søkeannonser – noe som tidligere bare kunne gjøres av Google sin maskinlæring.

Responsive annonser kontra vanlige søkeannonser

De to nye verktøyene vil definitivt gjøre det enklere å jobbe med responsive søkeannonser. Derimot, hos CNH Media har vi ennå ikke sett denne funksjonen slå vanlige søkeannonser når det gjelder konverteringer i våre Google Ads.

Dette betyr ikke at annonseformatet blir ubemerket i våre øyne, fordi det finnes minst ett punkt der de slår de vanlige søkeannonsene. Responsive søkeannonser har en høyere klikkfrekvens. Klikkfrekvensen (CTR) er prosentandelen Google-brukere som ser annonsen din og faktisk velger å klikke på den.

  Kvalitetspoeng, hva er dette og hva betyr det for dine Google annonser?

Hvis Google fortsetter å introdusere oss for nye forbedringer og verktøy, vil annonseformatet være et ekstremt nyttig verktøy som definitivt må utforskes enda mer!