Automatisk adressevisning til alle med Google My Business! Ser kundene adressen din?
Har du en Google My Business-konto? Da vil Google aktivere adresseutvidelsen til annonsene dine
Å legge til adresse i Google-annonser har eksistert i lang tid, men som noe nytt vil alle Google Ads-kontoer som er koblet til en Google My Business-konto, automatisk se adressen sammen med annonsene – med mindre du aktivt velger dette bort.
Det er viktig å huske på at Google My Business automatisk kobles til Google Ads-kontoen din hvis de er konfigurert for samme domene og land.
Trenger du å bruke adresseutvidelsen?
Nå lurer du kanskje på om du er et av selskapene som har nytte av å vise adressen din sammen med annonsene dine eller ikke – og dette er et veldig bra spørsmål som vi gjerne vil svare deg på.
Kort fortalt, bruk adresseutvidelsen hvis virksomheten din har en fysisk butikk. Dette fordi utvidelsen gir forbrukerne muligheten til å finne virksomheten din direkte gjennom søkeannonsene, og dette betyr til slutt at du vil få flere butikkbesøk – og flere besøk betyr også flere salgsmuligheter!
Hvorfor bør man egentlig aktivt bruke adresseutvidelsen?
I følge en undersøkelse vil 76% av alle som bruker telefonen sin til å søke etter noe i nærheten, besøke et selskap relatert til søket innen samme dag – og 28% av dem vil resultere i et salg!
Det kan være at du skal besøke svigerfamilien og tenker at du vil gjøre et ekstra godt inntrykk. Så på vei dit tar du bare telefonen ut av lommen, søker etter blomsterhandler og ser en annonse med en adresse i nærheten. Du klikker på adressen og voilá – så er GPS’en på telefonen startet.
Med andre ord, hvis du har slått på adresseutvidelsen og det er et søk i din bransje i ditt lokale område, må forbrukeren kun klikke på utvidelsen i annonsen din og det er alt! Så vet de akkurat hvordan de skal komme frem til deg! Det er både enkelt for deg og enkelt for brukeren.
Måling av butikkbesøk
Ved å bruke adresseutvidelser får du også en ny mulighet til å spore konverteringer, som forteller deg hvor mange som faktisk leter etter din fysiske virksomhet. Fordelene med dette er at du kan se hvilke søkeord, kampanjer og enheter som leder til butikkbesøk.
Denne typen oversikt over konverteringer er imidlertid ikke tilgjengelig for annonsører som faller inn under kategorien “følsomme plasseringer”. Det kan være bransjer som har noe å gjøre med for eksempel helse eller barn. Du kan lese mer om konverteringer gjennom butikkbesøk her.
6 steg til hvordan du velger bort adresseutvidelsen
Hvis du har en virksomhet der det ikke er vits i å bruke adresseutvidelsen, kan dette enkelt oppheves gjennom følgende trinn:
- Logg deg først på Google Ads-kontoen din.
- I sidemenyen til venstre kan du se det som kalles «Annonser og utvidelser». Klikk på den og velg deretter “Automatiske utvidelser”
- Klikk på de tre punktene i høyre hjørne, og velg deretter avanserte alternativer.
- Velg «Deaktiver spesifikke automatiske utvidelser», og velg deretter «Adresseutvidelse».
- Spesifiser årsaken til at du vil deaktivere utvidelsen
- Klikk på «Deaktiver».
Og med disse 6 enkle trinnene har du deaktivert adresseutvidelsen!
Hvis du trenger hjelp, finner du en trygg partner hos CNH Media – vi er alltid klare til å hjelpe med dine Google Ads!